Nessies Saga: En blogg om mitt skrivande

Direktlänk till inlägg 24 april 2013

Hjärnspöken: Prolog

Av Nessie Ludanyi - 24 april 2013 21:16

Lovisa är 21 år och har inte kommit så långt i livet som hon velat. Hon har inte kommit någonstans alls. Istället för att vara den där glada, friska ungdom som hon borde vara, är hon istället plågad av röster som sitter i hennes huvud och bestämmer. Det där stora svarta tar över henne och hon har svårt att leva ett normalt liv. 

Pojkvännen John vet att hon inte mår bra, men han vet inte hela sanningen om henne. Det gör för ont att berätta. Lovisa skäms och tycker att det är jobbigt. Hennes bästa kompis Malin vet ingenting. De enda som borde veta är hennes kontakter på psykosvården i den stad hon bor i, men även för dem döljer Lovisa mycket av sina hemligheter. Ingen ska få komma under hennes skal, för där är hon som sårbarast. 


Denna novell är Lovisas kamp för överlevnad mot sig själv och sin hjärna. Hjärnspöken är en novell baserad på en sann historia och jag hoppas att Du kommer tycka att det är intressant läsning! 

 
 
Blackie! :3

Blackie! :3

24 april 2013 21:39

Kommer absolut följa Novellen! ♥

Skriver lite själv oxå, men är bara nybörjare.. Vet inte om jag ska lägga upp någon på min blogg... Jaja det jag kom hit för att saga är att jag kmr läsa din nya Novell! ☻ ☺ ♥

Stora bamsekramar//Kissen! ♥

http://kissen-corre.bloggplatsen.se

Nessie Ludanyi

24 april 2013 21:48

Tack, vad kul! :D Det gör mig glad! Vad roligt att du också skriver :) lägger du upp något på din blogg kommer jag absolut att läsa :D Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nessie Ludanyi - 28 maj 2013 16:58

Du hittar mina texter HÄR från och med nu!

Av Nessie Ludanyi - 25 april 2013 12:31

Du är värdelös.  Du kommer att hamna i helvetet.  Ingen vill ha dig. Du ljuger hela tiden.  Du är ond.    Ångesten skär in i henne. Hon tar försiktigt rakbladet och stryker det mot sin lena hud. Tanken att få rispa upp den gör henne yr av...

Följ bloggen med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Om Mig

 

 

Jag heter Nessie och är 22 år. Jag älskar att skriva och har gjort det så länge jag kan minnas. Jag driver bloggen Nessies Sims, så gissa om jag är Sims-tokig! Här kommer jag att lägga ut noveller, sagor, med mera som jag skriver. Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<<
April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Allt som skrivs på bloggen är mina texter och får inte kopieras. Stöld av texter kommer att polisanmälas. 


Ovido - Quiz & Flashcards